Monday, January 28

Čefur

Besedo čefur dostikrat uporabljamo (ali pač ne), pa sploh vemo kaj je pomen besede čefur? Na netu sem našel pomen besede...

Čefur je oblika subkulture, ki se je v Sloveniji izoblikovala po koncu SFRJ. Čefur je človek, ki je načeloma nestrpen do Slovenije in Slovencev, prav tako do vsakršnih simbolov slovenstva. Čefur je lahko katerekoli narodnosti, zanje je značilno izdajanje se za pripadnika ali potomca pripadnika države članice bivše SFRJ.

Ves čas govorijo s trdim l-jem (ł), tudi če je njihov materni jezik slovenščina. Mladci večinoma postanejo čefurji, ker se želijo počutiti močne in se dokazati ter tako dobiti občutek večvrednosti. V njihovem žargonu to pomeni, da so "žešći" in "zájebani". Po stenah pišejo razne nesmisle kot je: "Srbija forever!" z dorisanim kakšnim muslimanskim simbolom ali šahovnico. Najbolj zanimivo je, da podobnih pojavov verjetno ni nikjer v celi Evropi, še najbolj podoben pojav je v Nemčiji, kjer se nemška mladina začenja obnašati kot Turki, vendar večjih nestrpnosti in nasilja ni. Čefurje delimo na običajne ali navadne čefurje in čapce.

Čapac je čefur slovenskega rodu.

V zgodovini se že pojavlja podoben žaliv izraz in sicer Čifut, ki je v Izraelu pomenil prišleka z dežele. Izraz se je konec 60. let pojavil v Beogradu, ki je prav tako pomenil prišleka z dežele. Po naše bi ga lahko poimenovali neotesanec, kmetavz ...

6 comments:

Anonymous said...

znak ł označuje mehki l, ne trdi ;)

Anonymous said...

Moje znanje fonetike pa bi reklo, da se temu l-ju reče temni l oz. dark l.

lp, jhc

Janez Južni said...

Pomoje si ti to čist u redu najdo o čefurima. Mam par kolega ki so čefuri, pa je en ful kreten, skoz bi se tepo, pa druge zajebavo, sem razmišljo da bi ga prijavo socijalnoj delavki

PinkiiiY said...

hehe, ja tko je to. Mi mamo na naši šoli v Lj. veliko čefurjev. Značilnost čefurjev je tudi ta da sovražijo drugačnost. Jaz sem gay priznam in me pustijo zaenkrat čisto na miru. Morda tudi za to, ker imam za sabo 42 let staro osebo, ki stoji za mano. Sicer pa imam v razredu sošolca Žana ki se dela da je "wanabbe" čefur in menim, da on sebe pod to osebnostjo čefur skriva samega sebe oz. svojo pravo identiteto. Zgleda kot čisti čefur, obnaša pa se čisto preveč pedrsko, malo me je začel tudi zbadati, vendar meni dol visi zanj. Najraje bi ga zgrabil za kurca ( menim da bi bil v sekundi trd ) in ga pol vprašal kdo je bolj peder, jaz ali čefurji ( oz. on ) haha
kaj menite? LOL

Anonymous said...

Ravno danes mi je moj osem letni sinko potožil, da mu je sošolec rekel čefur in ne samo njemu....spraševala sem se od kod tem otrokom takšni izrazi? Seveda starši, starši. In ko me je vprašal kaj to pomeni, mu niti slučajno nisem mogla obrazložiti kaj bi to pomenilo, ker kako povedati otroku, da so nekateri ljudje osovraženi, ker so drugačni in imajo drugačno kulturo? Kako? Odgovor poiščem na netu in najdem vaš blog.
Tadej, niste ravno moja generacija zato verjetno ne veste, da so čefurji osovraženi s strani Slovencev in ne obratno. Ko ste se vi rodili so jim rekli ''bosančki''
vsak, ki je govoril srbo-hrvaško je bil ''bosanc''.Obnašanje teh ljudi po osamosvojitvi se je spremenilo, ker se niso hoteli podrediti, ustrašiti in biti ponižani s strani domačinov, popolnoma normalen pojav. In če primerjate obnašanje črncev v ZDA in naših ''čefurjev'' je podobnost neverjetna (zlate verižice, svetleče trenirke, tunned avtomobili, gestikulacija, sleng...)Ti ljudje želijo pripadati, ker jih niste sprejeli vi, so ustvarili svojo pripadno skupino.
Nekako me vse skupaj spominja na dejstvo, da je prašič pojem za umazanijo vendar se nobeden ne vpraša kakšen bi bil pujsek na prostosti, na travniku, v gozdu....verjetno čist.Človek ga je osvinjal.
No, glede slovenskega jezika, ki ga ti naši ''čefurji'' ne obvladajo, ste že slišali kakšnega slovenca, ki že štirideset let živi v ZDA, kakšno polomljeno angleščino govori, da o znanju slovnice ne govorim, moja teta ne zna ne slovensko ne angleško slovnico. Ja, pa še vsi so si spremenili slovenska imena v angleška, da jih ja ne bi nobeden prepoznal :) To bi bila primerjava med ''Čefurjem'' in ''Slovenčkom''
Čefur je ponosen na svojo narodnost medtem, ko so Slovenčki prilagodljivi hlapčki.
Tadejček, mislim, da je čas, da s svojim canonom slikate in analizirate moža v ogledalu.

Anonymous said...

se popolnoma strinjam z zadnjim komentarjem. In upam, da je bil ta copy paste samo zato, ker je zanimivo kako si ljudje znajo izmišljevati neke nelogične in popolnoma smešne definicije takih besed.

Najbolj zanimivo je, da podobnih pojavov verjetno ni nikjer v celi Evropi, še najbolj podoben pojav je v Nemčiji, kjer se nemška mladina začenja obnašati kot Turki, vendar večjih nestrpnosti in nasilja ni.

??

Čefurje delimo na običajne ali navadne čefurje in čapce.

??

L O L.

js uglaunem doživljam, da slovenci usakega, ki ni slovenec oz. usakega priseljenca zmerjajo s čefurjem, bosancem. lahko si nevem muslimanski austrijc, .. komentar bo: lejga čefurja. al še hujše: lejga bosanca. kaj ma bosna z usemi, ki niso slovenci?